dimecres, 12 de juny del 2013

Els jugadors fan balanç (i 3): davanters

FOTO: 'Vamos, escapulados!'

Si en aquests últims dies repassàvem les dues primeres entregues del balanç de la temporada que fan els jugadors de l'Europa (en el primer capítol, porters i defenses; i en el segon capítol, valoracions dels migcampistes), avui tanquem amb les opinions dels davanters. Com en les entregues anteriors, les 3 preguntes eren: 1) Balanç global de l'equip; 2) Balanç personal de la temporada; 3) Perspectives de futur (i com que els balanços estan fets la setmana passada, molts jugadors encara no sabien el seu futur per a la pròxima temporada). Això és el que van respondre!:

9. RUBÉN EPITIÉ
'Epi' ha alternat gols importants amb inoportunes lesions (FOTO: David Grau / La Jornada.cat)

28 partits (9 de titular)
1.232 minuts
6 gols
4 targetes grogues + 1 doble groga

1) "Balanç positiu al 100%, perquè ha estat gairebé perfecte. Llàstima de la promoció d'ascens, que si hagués sortit bé, hauria estat perfecte."

2) "Ha estat molt bona. Llàstima de les lesions a la 1ª volta, però en principi, molt bé."

3) "Pràcticament, jo crec que si segueix gran part del bloc, té molt a guanyar, i de seguir amb la mateixa dinàmica, perquè és un bloc molt fort, i pràcticament caldrien dos jugadors puntuals, però ja està. Crec que amb la gran part del bloc, ja faríem."*

*Finalment dilluns es va saber que Epitié no continuaria a l'Europa

11. CEBRIÀ QUERALT
L'alegria pel primer gol escapulat de la lliga; després va venir la maleïda lesió (FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

10 partits (9 de titular)
721 minuts
3 gols
1 targeta groga

1) "Molt positiu en general. Penso que l'Europa necessitava ja, sobretot per història, un playoff o una alegria d'aquest tipus; i més després del patiment de la temporada anterior, l'equip necessitava i es mereixia una cosa així. S'ha lluitat, s'ha buscat des de fa unes quantes temporades, i per fi ho hem aconseguit. Hi ha jugadors que han tingut més oportunitats que uns altres, però en general considero que és una mica entre tots, encara que altres no hagin participat tant. Però molt positiva en general pel treball que es porta fent des de temporades anteriors."

2) "Un any de petites rabietes, perquè sí que és veritat que un juga al futbol, i sobretot en aquestes categories, per aconseguir aquestes coses, no? I l'any que s'aconsegueix, no participar és un pal molt gran com a jugador a nivell individual. Sí que és veritat que a nivell més en grup, en global, t'alegres moltíssim pel treball ben fet i perquè s'anava buscant; llavors, individualment no molt content, però sí pel grup en general; molt content per això."

3) "Perspectives? Millorar el grup de la temporada passada serà molt complicat de cara a la temporada vinent; però a veure si amb algun retoc podem millorar algun puntet que potser ens ha faltat aquest any, per lluitar pel campionat de lliga, o aspirar a una altra opció de jugar el playoff una altra temporada més. I a nivell individual, esperar que les lesions per fi em respectin, perquè des de l'arribada a l'Europa he tingut molt mala sort; no m'havia passat res en 10 anys, i en 3 anys m'han passat lesions de les més complicades de recuperar en el món del futbol. Així que espero que em respectin les lesions per poder gaudir, i donar a l'Europa tot allò que porto rebent aquestes 3 últimes temporades."

16. DANI ROMERO
Dani Romero, un altre que ha estat de pega amb lesions i malalties (FOTO: 'Vamos, escapulados!')

8 partits (6 de titular)
365 minuts
0 gols
1 targeta groga

1) "Per a mi la temporada a nivell de grup ha estat espectacular, tant a nivell de treball com a nivell competitiu, i de companyerisme; al vestidor molt bé."

2) "Bé, he tingut una mica de mala sort amb la lesió, que em vaig trencar un lligament abans de Nadal; després em vaig haver d'operar del ronyó... per això, mala sort. Però bé, els partits que he disputat estic força content. Però és això, m'ha faltat tenir una mica de continuïtat. En general, els partits que he jugat, bé. El grup estava a un nivell molt alt, i jo entre una cosa i l'altra, potser no he pogut agafar el ritme dels altres tot el que era necessari per poder entrar després al playoff. Però bé."

3) "Primer he de parlar amb el míster, que encara no he parlat. Ens reunirem la setmana vinent, i a partir d'aqui, doncs decidiré. La meva primera idea és, si compta amb mi, quedar-me a l'Europa que estic molt a gust. Si es manté el bloc i tot segueix igual, jo crec que serà un any semblant a aquest, però arribarem més forts al playoff."*

*Finalment dilluns es va saber que Dani Romero no continuaria a l'Europa

19. ÓSCAR MUÑOZ
L'instint assassí del 'killer' es va anar apagant, després d'un inici fantàstic (FOTO: 'Vamos, escapulados!')

25 partits (21 de titular)
1.725 minuts
7 gols (+ 5 amb Castelldefels) 
6 targetes grogues

1) "Bon balanç perquè hem arribat al play-off i crec que hem acomplert els objectius. però sempre et queda aquell sabor amarg de no haver pujat, o haver arribat més lluny als play-off"

2) "A nivell personal, vaig començar la temporada a Castelldefels i crec que vaig fer una passa endavant venint a l'Europa. Al terreny de joc, potser no he estat tant bé com hauria d'haver estat. He tingut bons partits, però no he arribat al màxim de mi mateix. M'ha faltat una miqueta. Vaig començar bé, he tingut algun altre partit bo, però sempre vols més"

3) "Crec que es farà un bon equip i que l'Europa estarà a la zona de dalt un altre cop, lluitant pel play-off gairebé segur. No en tinc cap dubte"
*

*Óscar Muñoz jugarà la temporada vinent al Cornellà

21. RAMON ROVIRA
'Ruvi' ha anat de menys a més, 'volant' en una 2ª volta espectacular (FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

39 partits (29 de titular)
2.510 minuts
4 gols
3 targetes grogues + 1 vermella

1) "Doncs pel que fa al balanç de l'equip, ha estat un any molt bo on s'han superat els objectius sobradament marcats des de l'inici de temporada! En quant a equip, hem disfrutat d'un molt bon any que mai oblidarem"

2) "Pel que fa a nivell personal, també veig molt positivament la temporada on he tingut molta participació, que és el que tot jugador vol i valora més al final de temporada; i per això estic molt satisfet d'aquest any."

3) "En quant a les perspectives d'equip, no sé res, ja que això ho ha de marcar el propi club + cos tècnic, i confeccionar l'any vinent com creguin o sigui possible; però després de totes les coses bones que hem fet, crec que han de servir per seguir la mateixa línia i continuïtat, i pulir els errors per tal de millorar encara més."

22. DIEGO FERNÁNDEZ
Al seu primer any al Sardenya, Diego s'ha guanyat a equip i afició, per senzillesa i desequilibri (FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

36 partits (20 de titular)
1.794 minuts
4 gols
4 targetes grogues

1) "A nivell d'equip, ja ho diuen les xifres, no? Crec que l'equip ha estat bé, ha donat la cara en tot moment, i llàstima el playoff; però bé, no passa res; hem de seguir endavant, l'any vinent ho repetirem segur."

2) "A nivell personal jo m'he sentit a gust. Molt a gust amb els companys, tant a dins del vestidor com a fora. També amb el grup tècnic. M'he sentit molt bé."

3) "Jo estic molt content a l'Europa. Estic molt a gust aquí. Estic pensant encara què faré, però a mi m'agradaria quedar-me a l'Europa. Estic molt content. Si seguim més o menys amb el mateix bloc, jo crec que tindrem moltes opcions de tornar a fer play-off l'any vinent, perquè és un grandíssim equip."