divendres, 23 d’octubre del 2015

Durán, Valderas i Javi Sánchez tornen al Nou Sardenya

Víctor Durán, Javi Sánchez i Dani Valderas ja preparen, a Fontetes, el retorn al Nou Sardenya
(FOTO: Javi Sánchez)

Diumenge, l'Europa jugarà per primer cop aquesta temporada en l'horari habitual de diumenge a les 12h. Serà contra el Cerdanyola, un rival que acostuma a posar moltes dificultats a l'equip escapulat. Enguany, a més, els verds arriben amb una plantilla plena d'ex-futbolistes de l'Europa: Coca, Èric Blasco, Guille Ramon, Cuadras, Diego... o 3 jugadors que han arribat aquest estiu passat, després que el club gracienc prescindís d'ells; Víctor Durán, Dani Valderas i Javi Sánchez, 3 homes amb un passat important a l'Europa. En el cas de Durán, defensa titular durant les temporades del dos primers play-off de l'era Dólera, abans que les lesions el fessin perdre presència la passada campanya; pel que fa a Valderas, el tretzè jugador amb més partits disputats de lliga i play-off a la història de l'Europa (173), després de 6 temporades al club gracienc. I del 'fusell' Javi Sánchez tots recordarem l'impressionant primera temporada al Nou Sardenya, en què va marcar 20 gols claus per assolir el play-off (xifra que no aconseguia un davanter de l'Europa des de 17 temporades abans). Hem volgut saber, mitjançant un qüestionari comú, cóm van viure la sortida del club, i les sensacions dels dies previs a un partit especial per a tots tres: el del retorn al Nou Sardenya. Aquestes són les preguntes que els hem plantejat:

1) A pocs dies de tornar per primera vegada al Nou Sardenya després de sortir de l'Europa, quines sensacions tens? Nervis, excitació, nostàlgia...? O és un partit més?

2) Has parlat amb els ex-companys que encara segueixen a l'Europa? Molta conya? Alguna juguesca que hagueu fet?

3) Ara que han passat uns mesos de la teva sortida, cóm la veus, i quins sentiments et provoca? Creus que va ser injusta? Tens algun retret a fer al club o a algú en concret?

4) Algun missatge per a l'afició de l'Europa? Si marques diumenge, ho celebraràs?

5) Cóm estàs veient el nou Europa, i què creus que farà aquesta temporada?


V. DURÁN: "CONSIDERO TOTALMENT INJUSTA LA MEVA SORTIDA DE L'EUROPA"

FOTO: CFC.cat

1- La verdad es que siento mucha nostalgia. Es un club que, en los tres años que he estado, me han tratado muy bien.

2- Sí que he hablado; de hecho, tenemos un grupo de whatsapp y hablamos de vez en cuando. Una de las cosas que echo de menos son lo amigos que dejé en el equipo.

3- La considero totalmente injusta. Yo llegué al CE Europa después de que el equipo hiciera una temporada nefasta, la afición quería echar al presidente y al entrenador; entonces llegué yo y más compañeros; en los tres años que he estado defendiendo la camiseta del Europa, tres años haciendo la promoción de ascenso, y en los dos primeros, siendo unos de los jugadores con más minutos disputados. El motivo de mi salida fue que había estado lesionado y que tenía 35 años; creo que he hecho méritos suficientes como para merecer una oportunidad después de la lesión. Por eso creo que es injusta, pero respeto a todo el mundo!!

4- El mensaje para la afición es que no cambien nunca, que son muy grandes. Y si marco, sinceramente, no lo sé. Tengo el corazón dividido.

5- Creo que esta costando adaptarse al nuevo entrenador, pero estoy seguro que estarán luchando por las posiciones de play-off .

Víctor Durán, capità escapulat als Històrics 2014
(FOTO: 'Vamos, escapulados!')


VALDERAS: "JUGAR CONTRA EL TEU EQUIP DELS ÚLTIMS 6 ANYS ES FA ESTRANY"


FOTO: CFC.cat

1) La veritat és que la sensació d'haver de jugar contra l'equip al qual has estat defensant la seva samarreta durant els últims 6 anys sí que es fa una mica estranya, almenys per a mi. A nivell de nervis, excitació... a nivell personal és com el d'un partit més, ja que, en definitiva, el que hi ha en joc són únicament 3 punts, com el partit de la setmana anterior i com el de la propera setmana.

2) Sí, amb algun jugadors vaig parlant, però la veritat és que, respecte el partit, no hem comentat res. Imagino que, quan ens veiem en persona, sí que hi haurà més a parlar que per whatsapp.

 3) Més que injusta, penso que va ser extranya, ja que el dia que ens van reunir per parlar, les altes i les baixes ja estaven fetes; però jo em vaig quedar en una situació que no ser cóm dir, ja que els que eren baixa ja ho sabien i els que ells volien que continuessin també. I a mi em van dir que s'ho havien de pensar... no sé, imagino que van estar esperant a fitxar algun jugador de les meves característiques, del mateix pressupost o algú similar, i depenent del que aconseguissin "pescar", doncs haguessin fet amb mi una cosa o una altra. Podríem estar parlant que hagués pogut ser un altre cas com el d'Alegre? Doncs no ho sé...

4) A l'afició del Europa únicament li puc donar les gràcies pel tracte que m'han donat durant aquests 6 anys. Els hi estic eternament agraït. Si marco, no ho celebraré.

5) Doncs, a priori, sobre el paper té un equip molt complet, amb molt bons jugadors. En principi, la plantilla imagino que s'ha fet per estar a dalt, és a dir, entrar a play-off i lluitar per la lliga. De moment els resultats que estan tenint potser no són els que voldrien a aquestes alçades, però la lliga és molt llarga... i poden passar moltes coses.

Valderas, en el play-off 2014 contra el Socuéllamos
(FOTO: 'Vamos, escapulados!')


JAVI SÁNCHEZ: "RES A RETREURE AL PRESI O A POCH; UNA TERCERA PERSONA DEL CLUB EM VA DECEBRE ENORMEMENT"

El 'fusell' Javito ja goleja amb el Cerdanyola
(FOTO: CFC.cat)

1. És el partit que més ganes tinc de jugar! Marcat en vermell des que va sortir el calendari a l'agost! I a més, al Nou Sardenya, on vaig tenir el plaer d'aconseguir les meves fites esportives més importants! Nervis no, moltes ganes, sí! Veure l'ambient, saludar la gent i competir en el moment que xiuli l'àrbitre!

2. Parlo sovint amb molts d'ells. Fins i tot, conservem el grup de WhatsApp que teníem l'any passat. Aquesta setmana he rebut algun missatge a través del WhatsApp i de les xarxes socials arran del meu primer gol en lliga. Amb l'últim que he parlat ha estat amb 'Capicano'. No revelaré la conversa! El que està clar és que cadascú defensarà els seus interessos!

3. Sincerament, ho vaig passar molt malament quan van decidir que no continués. No volia marxar del club amb el gust agredolç que em deixava la meva última temporada. La primera va ser espectacular i, com ja vaig comentar, en la segona el futbol va ser injust amb mi. Direm només el futbol! Jajaja! Crec que va ser injusta. Perquè quan vaig jugar, vaig respondre sempre, i al vestidor i fora, ho vaig fer estant o no disponible. Pensava que tindria una mica de crèdit en el club. Però no va ser així. Una llàstima! I crec que no haig de parlar més. Les persones valem més pel que callem que pel que diem! Això sí, el tracte amb el Presi sempre ha estat excel.lent, no li puc retreure res; i amb l'Albert Poch vaig tenir una de les millors xerrades que he tingut mai, i en un moment fotut per a mi. Hi ha una tercera persona que em va decebre enormement, però ho deixarem aquí! Espero no creuar-me'l diumenge! Al club, no li he de fer cap retret. Tot el contrari. Ja vaig dir que em sento un escapulat més, fins i tot fora del club. Ara, evidentement no he oblidat el club, però cada vegada em recordo menys, sobretot pel bon tracte que estic rebent a Cerdanyola. Em trobo molt a gust aquí, i cada cop em sento millor futbolística i personalment!

4. Que sempre van estar amb mí, sobretot en els pitjors moments! Ells van ser els únics, exceptuant el meu cercle de familiars i amics, que mai em van deixar de donar suport. Sempre vaig notar la seva estima i espero poder saludar a molts d'ells diumenge! Estic segur que molts estaran contents de veure'm i em rebran bé! Si marco, evidentement que ho celebraré, però amb moltíssim respecte. Marcar és molt difícil i crec que no m'haig de disculpar amb ningú per fer la meva feina. El respecte es demostra de moltes altres maneres i tant al club com a fora sempre l'he mantingut! A més, ells no celebraran que l'Europa marqui perquè estem els seus ex davant? És fútbol!

5. Tenen un potencial enorme. Una gran plantilla. Però també és normal que no estiguin rendint al 100% com a equip perquè hi ha molta gent nova, amb un míster nou que té una forma de jugar molt concreta i poc "usual" en aquesta categoria. A més, la lliga torna a estar molt igualada. De totes maneres, crec que és un equip amb molt marge de millora que anirà assolint els objectius que es marcaven a inicis d'any. Potser com a campions no, pero estaran al play-off si tot segueix el seu curs normal. I ho desitjo! Per tots els amics que he deixat allà!

Javito va obrir la llauna en l'històrica golejada al Barça B de 4rts de final de Copa Catalunya
(FOTO: 'Vamos, escapulados!')


L'EUROPA, MILLOR EQUIP MASCULÍ ALS PREMIS 'NIT DE L'ESPORT DE GRÀCIA'

La tercera Copa Catalunya, a més del tercer play-off consecutiu, claus per al guardó
(FOTO: 'Vamos, escapulados!')

Precisament, Durán, Valderas, Javi Sánchez i tota la plantilla de l'Europa de la passada temporada estan d'enhorabona. I és que el jurat dels premis de la 'Nit de l'Esport de Gràcia 2015' ha guardonat l'Europa com el millor equip masculí de la temporada 2014-2015. L'històrica campanya, en què l'equip escapulat va guanyar la tercera Copa Catalunya del club, i en què també va empalmar el tercer play-off d'ascens a Segona B consecutiu, han estat mèrits suficients per que el jurat hagi concedit aquest guardó, en una gal·la que ha tingut lloc aquest dijous al vespre al Centre Artesà Tradicionarius de la Travessia Sant Antoni. No és ni la primera ni la segona vegada que el club és premiat en aquests guardons que ja compleixen 18 edicions; i és que, en els darrers anys, ja ha rebut premis a la trajectòria esportiva, al Femení A o a equips de la base campions de lliga o que van pujar de categoria, així com a futbolistes com Àlex Delmàs o Sandra Teixidó 'Teixi', o fins i tot a iniciatives comunicatives com el web oficial o el diari 'L'Escapvlat'. Precisament en aquest àmbit, el setmanari L'Independent de Gràcia ha rebut el premi a la millor iniciativa comunicativa lligada a l'esport per la seva cobertura de la Copa Catalunya.

Guillaume De Bode i el capità Àlex Cano han recollit el premi de mans del president del districte, Gerard Ardanuy
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)


LA PLANTILLA ESCAPULADA FA PINYA AMB ELS CASTELLERS DE GRÀCIA

L'equip va visitar, per sorpresa, l'assaig dels Castellers de la Vila de Gràcia
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

Més vincles entre l'Europa i la Vila de Gràcia a les últimes hores: com ja va passar mesos enrere en una visita sorpresa pels carrers de Gràcia, ahir la plantilla escapulada també va fer una activitat inesperada relacionada amb la Vila. Un cop arribats al Nou Sardenya amb la idea de fer un entrenament més per preparar la visita del Cerdanyola, els futbolistes es van trobar amb la sorpresa d'haver de marxar passejant fins a Can Musons, al carrer de l'Alzina, allà on té la seu la Fundació de la Festa Major, i també on assagen els Castellers de la Vila de Gràcia. La plantilla escapulada va rebre una xerrada explicativa per conèixer els ets i uts de la història i els valors del món casteller, i fins i tot va poder practicar fent pinya per ajudar a aixecar un castell. Una activitat diferent i simbòlica sobre el valor i la força del col·lectiu, perfectament aplicable sobre la gespa dels camps de futbol. Imatges de l'activitat, al web oficial de l'Europa, o també al de Tot Gràcia.

Escapulats... i enfaixats!
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)


FONT: BTV Esports