dijous, 13 de febrer del 2014

Valderas: "M'agradaria lliga i ascens per veure la Plaça de la Vila de Gràcia plena"








En la seva cinquena temporada a l'Europa, Dani Valderas ja ha arribat als 150 partits com a escapulat (148 de lliga i 2 de play-off). Ho va fer concretament el diumenge 2 de febrer, davant el Castelldefels, i a més ho va poder celebrar fent el primer gol de l'equip, i sumant els 3 punts. Segons explica Agustí Tenllado al web d'Arrels Europeistes, això el situa en el lloc 21 en el rànquing de jugadors amb més partits de la història, igualat amb Raul Verdú, i amb opcions d'entrar en el Top-15 si juga 14 partits més d'aquí a final de temporada. Celebrar-ho amb un títol de lliga i/o un ascens a 2ªB seria la cirereta del pastís per al barbut migcampista 'indie' del vestidor gracienc. Compartim amb ell les seves sensacions en aquest 'aniversari' escapulat...


Celebrant 150 partits amb gol contra el Castelldefels
(FOTO: Àngel Garreta / Pinterest CEEuropa)



1) Què se sent en complir 150 partits amb l'Europa? T'imaginaves que hi arribaries quan vas fitxar?

El primer sentiment que em ve al cap és que sóc un privilegiat, ja que avui en dia estar cincs anys en un mateix club és complicat, degut a la situació actual del mon futbolístic; i a més a més, poder fer-ho en un club com el Europa encara més.
La veritat que quan vaig arribar em vaig proposar únicament fer una bona temporada, ja que sabia que seria difícil mantenir-me degut a tot el que comportava un club con l’Europa, sent conscient d’on venia i que ningú em coneixia. Personalment, quan vaig arribar als 100 partits, jo n’hi ho sabia; em va fer moltíssima il·lusió, però la veritat que no m’esperava ni molt menys arribar als 150 en un club com l’Europa.

2) Què recordes del dia del debut?

Pràcticament ho recordo tot. Va ser un diumenge en horari de tarda per la calor, contra l’Amposta, on vam guanyar 2-1 amb dols gols de Simón i vaig jugar de titular sent substituït per Padilla. Estava una mica nerviós pel debut, tot s’ha de dir.

31 d'agost de 2009: debut contra l'Amposta. Reconeixeu Valderas sense barba?
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)


3) Amb quins 3 moments et quedaries?

Els tres moments amb els que em quedaria serien:

- Del primer any, el partit de la primera volta contra el Santboià que era el líder actual, en horari de dimecres per la tarda, ja que veníem d’una ratxa de resultats molt dolents: dos partits molt dolents contra Balaguer i la pobla de Mafumet on vam perdre, cosa que va provocar que hi hagués desconfiança en els fitxatges realitzats per part del Pedro, ja que la majoria veníem de 1ª Catalana. Vam guanyar 2-1 i molts cops penso què hagués passat si aquell partit l’haguéssim perdut.

23 de setembre de 2009: l'Europa derrota al líder Santboià
 (FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

- Aquest segon moment té a veure durant la tercera temporada amb una sortida que va ser organitzada per en Lucas, la qual va consistir en anar a visitar el centre del Cottolengo (per a persones que pateixen algun tipus de discapacitat): alguns jugadors vam anar dos cops, la primera de visita i la segona a jugar un partit amb ells. Doncs recordo la felicitat que els hi va fer que poguessin jugar un partit amb nosaltres. I una altra cosa que recordo respecte això és que ells ens van fer una sorpresa a nosaltres, venint-nos a animar en un partit molt important per a la salvació a l'estadi contra la Muntanyesa. He de dir que em vaig emocionar en veure'l feliços perquè ens venien a animar.

6 de maig de 2012: empat de permanència contra la Monta (FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

- I l’últim moment no podria ser un altre que la classificació per al Play-off de l’any passat, per dos motius: el primer, perquè veníem d’una temporada molt dura on vam patir moltíssim, no únicament a nivell de classificació, sinó també a nivell mental, degut al patiment dels aficionats. I el segon motiu, per l’afició, ja que feia 12 anys que no podien celebrar un Play-off.

28 d'abril de 2013: sí, sí, sí, el Play-off ja és aquí!! (FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

4) I quins moments esborraries?

Esborraria també tres moments:

Un cop que vaig patir al cap, el primer any a l'estadi contra el Balaguer, que em va deixar inconscient, i que vaig fer patir a molta gent.


17 de gener de 2010: ensurt contra el Balaguer
 (FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

-  En aquest moment, també apareix el Balaguer, però ara en la tercera temporada, la que va ser la més dolenta que hem fet, ja que vam perdre a casa un partit que era molt important per a la salvació 0-2, i la situació viscuda arrel d’aquest resultat va ser molt injusta i dura.


22 d'abril de 2012: un 0-2 contra el Balaguer que hauria pogut canviar-ho tot
 (FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

I per últim, qualsevol lesió de gravetat que hagi sofert qualsevol company de l’equip.


FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat

5) Què t'ha sorprès més de l'Europa? És com t’ho imaginaves?

Abans d’arribar al Europa coneixia al club, sabia que havia jugat a la primera divisió, però poca cosa més. Però he de dir que des de que estic aquí considero l'Europa un club atípic de qualsevol altre de la Tercera divisió per la massa social que arrossega. Només cal veure la sala de premsa, la qual està plena de cartells, títols, fotografies, etc. que et fan veure que l’Europa no és un equip de futbol, sinó un club de futbol amb molta història. 

6) Molta gent diu que ets "el pulmó de l'Europa". T'agrada la definició? Creus que s'adequa al teu joc?

Quant escolto això del pulmó no m’agradaria pensar que la gent em té com un Gattuso! Jajajaja! No és un jugador del meu estil, ja que em considero un jugador amb qualitat que sempre intenta donar criteri al joc de l'equip. Però s’ha de dir que fa il·lusió saber que l’afició et coneix amb algun mot futbolístic. Encara que s’hi ho diuen pel tipus de jugador com Gattuso, he de dir que no!! Jajajajajajaja!

FOTO: 'Vamos, escapulados!'

7) Objectius pendents amb l'Europa que t'agradaria complir?

El de ser campions de Tercera i celebrar un ascens a 2ª B, per tal de poder veure la plaça de la vila de Gràcia plena.

8) La teva trajectòria aquí va molt lligada a la figura de Pedro Dólera. Què ha representat en la teva carrera?

En Pedro el vaig conèixer el meu segon any al Sants, jugant a la Preferent Territorial, on ell entrenava al Marianao Poblet. L'any següent vam tornar a coincidir a Primera Catalana, jo al Masnou i ell al Marianao Poblet, amb el qual va obtenir l’ascens l’any anterior. L’any següent va ser quan em va cridar per fitxar per l’Europa; d’això ja fa cinc anys. A en Pedro sempre li agrairé l’oportunitat de poder jugar a 3ª Divisió en un club com l’Europa, i a més fer-ho com ho va fer, confiant en jugadors on alguns proveníem de 1ª Catalana com Cano, Padilla, Ivan Álvarez, etc. Jugadors avui en dia contrastats en la 3ª Divisió. Sense la seva confiança no hagués pogut arribar a la fita dels 150 partits oficials, ni tampoc hagués arribat a realitzar aquesta entrevista.

Valderas va arribar a l'Europa al 2009 procedent del Masnou
 (FOTO: CEEuropa.cat)

8) Una cançó/disc per celebrar els 150 partits?

Prefereixo una cançó envers un disc. I seria “Un buen día ” de Los Planetas.


FONT: Youtube

9) Una cançó/disc per celebrar el títol de lliga/un possible ascens?

Puc ser dels pocs que no triaria el “We are the Champions” dels Queen. Ja que em quedaria amb “Heroes” del grandíssim David Bowie perquè com be diu la cançó: “We can be heroes just for one day”.


FONT: Youtube

10) Amb quins futbolistes has coincidit amb qui poder compartir gustos musicals?

La veritat que el meu estil, aquest que ara anomenen hipster, no és l’habitual en el món del futbol! Fins ara només he coincidit en l’estil musical amb en Delmàs; li agraden grups com Blur, Belle and Sebastian, Arctic Monkeys... i l’any passat amb en Jaume Manyosa amb el que vaig coincidir en el Primavera Sound. Però tot s’ha de dir que el 100% de compatibilitat no l’he trobada encara, ja que grups com Deerhunter, Pavement, Hot Chip, Arcade Fire, Grizzly Bear, Animal Collective, etc. no estan a l'abast de qualsevol jugador de futbol! Jajajajajajajaja! He de dir que el dia que et vaig veure amb la samarreta de Pavement vaig pensar: Aquest sap de que va el tema!



FONT: Youtube

Gairebé tant com jo quan vaig comprovar que hi havia futbolistes amb tan bon gust musical. Felicitats, Dani!


Dilluns, Valderas va rebre la samarreta commemorativa dels 150 partits d'escapulat
(FOTO: facebook Dani Valderas)


PD: I de postres, una curiosa història de Valderas que no em puc estar d'explicar. Sabeu què és això?:


Doncs jo us ho explico: es tracta d'un fotograma d'un anunci de Nocilla de l'any 1998, en què sortien Iván De La Peña, Alfonso... i 4 nens; i el de la dreta de la imatge i més alt de tots, de nom Dani, feia una volea espectacular que jo, si fos l'entrenador de l'Europa 11 anys després, el fitxava! Que aquest segur que arriba als 150 partits... jeje...


FONT: Youtube


ENTREVISTES A DE BODE I ESKAPULATS

FOTO: Elena Márquez / El Periódico

Us linko un parell d'entrevistes escapulades publicades a les darreres hores: d'una banda, la que li ha fet Carme Escales a les pàgines d'El Periódico de Catalunya al president de l'Europa Guillaume De Bode  (link entrevista). I de l'altra, la que ha fet Àngel Garreta per al web oficial del club a en Ramon Ortiz, un dels socis impulsors de la nova Penya Eskapulats (link entrevista).

Per cert, que també al web oficial del club, s'explica que l'Europa busca delegats per al futbol base. Si esteu interessats, podeu trucar a les oficines europeistes: tf 93 210 25 51.

FOTO: CEEuropa.cat