dijous, 24 de juliol del 2014

Nous fitxatges (8): Sergio Fernández

FOTO: 'Vamos, escapulados'

El futbol és completament imprevisible, i d'això en pot donar fe Sergio Fernández. En només 2 mesos va passar de trobar-se un d'aquells diumenges que mai cap porter vol viure i en què devia 'cagar-se' en l'Europa, a formar part del club de Gràcia. I, per rinxolar el rínxol, segurament debuti com a local en el camp on ja jugava fins ara. El futbol és així, que dirien els savis. I és que segurament pocs podien pensar-se que el jove porter que va encaixar els 7 gols davant l'Europa a Can Peixauet el passat mes d'abril (igualant la golejada més gran a domicili de la història del club gracienc), acabaria sent l'escollit per cobrir la marxa d'Eloi Mir.

En Sergio és jove i encara té molt de camí per endavant, i sap perfectament que arriba a Gràcia per aprendre i seguir fent-se com a porter al costat d'un 'monstre' com Rafa Leva, però té també aquell atreviment que es necessita per ser l'encarregat de deixar a zero la porteria escapulada cada diumenge en cas que sigui necessari jugar quan les circumstàncies així ho manin. Prendre consciència del seu paper, paciència i fortalesa mental quan toqui jugar seran les claus per saber assumir un paper tan important com qualsevol altre de l'equip, i fer-ho igual de bé que ho va fer Eloi quan va haver de defensar la porteria gracienca.

Com que les curiositats no acaben aquí, aquest fan de sèries de TV o de les pel.lícules de Tarantino es retroba ara al vestidor amb un ex-entrenador. I és que, ja fa uns quants anys, a Badalona, el golejador escapulat Javi Sánchez l'havia dirigit en categories inferiors. Ara és ell mateix qui també entrena nens al Buen Pastor, signe inequívoc d'una passió que ara li obre les portes d'una nova aventura futbolística. "Aquest és el moment, lluitarem fins al final", proclama la cançó més coneguda d'un dels seus artistes preferits, el raper nord-americà Macklemore. I de ben segur que en Sergio la cantarà per dins cada vegada que es posi la samarreta amb l'escut de l'Europa.


SERGIO: "EM FA MOLTA IL·LUSIÓ ARRIBAR A UN REFERENT DEL FUTBOL CATALÀ"

FOTO: 'Vamos, escapulados'

1) Quines han estat les teves primeres sensacions com a jugador de l'Europa? 

Les meves primeres sensacions van ser magnífiques; em fa molta il·lusió arribar a un club com l'Europa, que sempre ha estat un referent dins el futbol català

 2) Cóm va anar el fitxatge? Et va sorprendre la trucada de Pedro Dólera

En Pedro em va trucar un dijous a la nit. Em va comentar que era una de les possibles opcions per fitxar, que en aquell moment era la que volien, i que a partir d'aquí jo decidís. Abans de diumenge el fitxatge estava pràcticament tancat. Sí que em va sorprendre la trucada, però pel que em va comentar, també vaig veure que estava ben informat sobre mi.

 3) Tinc entès que ja coneixies algun jugador, com en Javi Sánchez, oi? 

Sí, a en Javi el conec des que vaig començar a jugar de petit al meu barri de Badalona, i ell era entrenador de categories inferiors. Vaig estar molt de temps sense saber d'ell fins que vam jugar un partit de pretemporada quan ell era a Rubí i jo al Cornellà.

 4) Quina ha estat la teva trajectòria com a futbolista? 

Vaig començar al CF Bufalà, des que tenia 3 anys fins a benjamins, que em va fitxar l'Espanyol. Allà vaig estar fins a cadets, i em van cedir a la Grama; ja en juvenils de segon any vaig passar al Divisió d'Honor del Cornellà, i allà vaig acabar la meva etapa de juvenil. El meu primer any d'amateur va ser el passat a la Grama.

 5) Cóm et defineixes com a porter? 

Sóc un porter molt ràpid i àgil sota pals, i tinc un bon joc de peus.

 6) Al marge del futbol, a què et dediques a la vida?

Estic estudiant un Grau Superior d'esports per intentar accedir a CAFE, que és el que anteriorment s'anomenava INEFC; i faig d'entrenador de futbol base a Bon Pastor.

------------------------------------------------------------

L'EUROPA-ESPANYOL B, GRATIS PER ALS SOCIS

FONT: CEEuropa.cat

El primer partit de pretemporada de l'Europa serà també, el primer oficial de la campanya 2014-2015: l'Europa-Espanyol B de la 1ª ronda de la Copa Catalunya es jugarà diumenge 3 d'agost a les 19h a Can Peixauet, i serà gratuït per als socis escapulats i de la Fundació Esportiva Grama (el club, recordem, que gestiona les instal·lacions de Santa Coloma on l'Europa jugarà mentre durin les obres del Nou Sardenya). Tampoc pagaran els menors de 14 anys. L'entrada general per a aquest partit serà de 5 euros. 


EUROPA I MANLLEU, ELS CLUBS AMB L'ABONAMENT MÉS CAR

FONT: CEEuropa.cat

Segons l'estudi que ha publicat 'Golcat.com', l'Europa i el Manlleu encapçalen el rànquing de preus dels abonaments de temporada. Tot i que el club escapulat ha congelat enguany el cost del carnet de soci per setena temporada consecutiva, els 150 euros que val l'abonament estándard per a tota la temporada el situen com el 'colíder' d'aquest rànquing, igualat amb el club osonenc. Masnou, Prat i Peralada completen el 'Top-5', mentre a la part d'abonaments més econòmics trobem equips com Martinenc (75 euros) o Santfeliuenc (70 euros).


JUANJO ISERN DIMITEIX I ARRELS DEMANA ELECCIONS

FONT: Mundo Deportivo

Segons explicava aquest dimarts Mundo Deportivo, el vicepresident de l'Europa i president de la Fundació del club, Juanjo Isern, dimitirà a finals de mes en "no veure les coses gens clares" en el funcionament actual del club. En un escrit al seu web, la plataforma Arrels Europeistes demana la convocatòria d'eleccions, en considerar que el projecte de l'actual junta ha quedat desvirtuat amb diferents marxes i dimissions.