dimecres, 17 de maig del 2017

Joan Esteva: "Quan una temporada surt com aquesta, s'han de fer canvis"

L'entrenador de l'Europa, en el partit de diumenge passat
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

El segon programa de l''InfoGràcia Esports' de Ràdio Gràcia que presenta Ramon Ortiz va celebrar la permanència de l'Europa a Tercera amb entrevistes al tècnic Joan Esteva i al capità Àlex Cano. L'entrenador escapulat va admetre que "va sortir tot molt bé des del principi. Vam estar encertats,i intensos des del primer moment, i el gol ens va donar confiança. L'equip estava molt responsabilitzat de la transcendència del partit pel club". L'entrenador escapulat va explicar que "a partir d'ara, toca treballar de cara a la temporada vinent. Fer una bona planificació, la millor plantilla possible, amb les característiques que nosaltres volem, i posar les bases i els fonaments per fer una bona temporada l'any vinent". Preguntat sobre si hi hauria molts canvis a la plantilla, Esteva admetia que "quan una temporada ha sortit com aquesta, naturalment un intenta millorar i fer les coses d'una altra manera. Hi haurà alguns canvis. Hi ha jugadors importants que han demostrat el seu compromís i que tenim intenció que continuïn; i volem incorporar jugadors que aportin coses que considerem que són importants per afrontar la temporada vinent".


ÀLEX CANO: "MILLOR QUE A L'EUROPA NO ESTARÉ ENLLOC. NO HI HA D'HAVER CAP PROBLEMA PER SEGUIR"

Àlex Cano a l'atac, diumenge contra el Sabadell B
(FOTO: Fran Capell)

Un dels jugadors que en principi hauria de continuar és el capità Àlex Cano. La setmana passada, el directiu Eduard Garreta assegurava també a Ràdio Gràcia que el nou Europa s'ha d'edificar a l'entorn dels capitans Cano i Alberto o joves com Varona. El mateix Cano va deixar clar també a l'InfoGràcia Esports' que la seva intenció és continuar al Nou Sardenya: "Jo, com sempre he dit, millor que aquí no estaré enlloc. Estic com a casa. No hi ha d'haver cap problema per seguir". Amb el descens d'equips com Prat, Espanyol B o Hospitalet, i en espera de la sort dels equips que faran el play-off d'ascens, el grup català de Tercera de la pròxima temporada apunta a molt potent; en aquest sentit, el capità escapulat admet que, "es presenta una temporada complicada, però de les que agrada jugar, perquè cada setmana t'enfrontes a un gran equip. Jo prefereixo jugar contra equips així que contra d'altres que et donen com a favorit. Espero que l'afició s'enganxi amb nosaltres. Els necessitarem". Amb tot, 'CapiCano' creu que ara "toca recuperar-se. Ha estat la temporada més dura en els 8 anys que porto a l'Europa". I assegura que "igual la planificació de pretemporada no va ser l'adequada. A més, vam tenir un mal calendari, amb tres equips que han fet play-off en les 4 primeres jornades".

Podeu escoltar les dues entrevistes en el podcast del programa:

FONT: 'InfoGràcia Esports' (Ràdio Gràcia)

dilluns, 15 de maig del 2017

Els gols de la jornada 38


FONT: FCF / La Xarxa


JOAN ESTEVA: "MALGRAT LES DIFICULTATS, L'EQUIP SERÀ L'ANY VINENT EN UNA TERCERA DIVISIÓ MOLT POTENT"

FONT: BTV Esports


CANO I ALBERTO, PREMIATS PER LES PENYES

Alberto va guanyar el premi del Caliu Gracienc, i Cano el de Torcida Escapulada
(FOTOS: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

Els dos primers capitans de l'Europa, Àlex Cano i Alberto González, van rebre ahir sengles premis com a millor jugador escapulat de la temporada, per part de les penyes Torcida Escapulada i Caliu Gracienc, respectivament. En la tretzena edició del premi 'Millor jugador - Àlex Delmàs', la Torcida va considerar que el jugador més valuós de l'equip gracienc en aquesta campanya ha estat Àlex Cano, que s'endú aquest premi per primera vegada, succeint Gianni Cassaro. També s'estrena Alberto en el premi 'Jugador amb més Caliu', que celebra enguany la 21ª edició (a banda de dos anys que va quedar desert). Alberto, que succeeix Oriol Dot, també va rebre una samarreta commemorativa del club pels seus 200 partits amb l'escapulada, que va complir diumenge passat a Palamós. 

Alberto, bicentenari escapulat
(FOTOS: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)


EL RIUDOMS, PRIMER RIVAL DE L'EUROPA FEMENÍ EN COPA CATALUNYA

Leo Herrero i Jordi Vela han representat l'Europa en el sorteig
(FOTO: FCF.cat)

L'Europa ha quedat aparellat amb el Riudoms en la primera ronda de la Copa Catalunya femenina, en el sorteig que s'ha celebrat avui a la seu de la Federació Catalana de Futbol. les escapulades jugaran aquesta eliminatòria a partit únic aquest pròxim cap de setmana, al camp del conjunt tarragoní. Es tracta d'un equip que ha acabat en segona posició del grup 1 de Primera Divisió femenina, per darrere el Sant Cugat. Només ha perdut 4 partits aquesta temporada (els dos contra les santcugatenques, al camp del Martinenc, i al del Pubilla Casas), i les seves màximes golejadores són Laura Navarro (25 gols), Irati Lazcano i Ariadna Gómez (18 dianes).

FONT: FCF.cat

Europa 4 - Sabadell B 0; salvació, reflexió, planificació

Jugadors i afició respiren tranquils; ara toca passar pàgina i reconstruir un equip per lluitar a dalt
(FOTO: Àngel Garreta / CE Europa.cat)

El malson s'ha acabat. L'Europa ha posat fi a una temporada per oblidar, o més aviat per no fer-ho. El conjunt de la Vila de Gràcia ha certificat la permanència amb una contundent golejada per 4-0 sobre un Sabadell B que ja havia perdut la categoria dues jornades enrere. L'equip de Joan Esteva ha fet un partit molt seriós i que ha començat a encarrilar al minut 6, gràcies al nom propi del matí, Dani Pujol. L'extrem lleidatà ha fet tres gols que han garantit el triomf final, i que han posat la cirereta a uns mesos de molt bon rendiment com a escapulat. Tant de bo sigui un dels homes que continuï en el nou Europa 2017-2018. El seu ha estat el primer hat-trick d'un jugador de l'Europa des del que va fer Javi Sánchez en aquella golejada al camp de la Grama (1-7), el 13 d'abril de 2014. Fran Bea ha culminat la golejada amb un golàs de falta per tot l'escaire. L'equip gracienc no marcava de falta des de la darrera jornada de l'any passat (Nils contra el Granollers, 15 de maig de 2016), i no anotava 4 gols o més en un partit des del 31 de gener de 2016 (0-5 a Peralada).

Dani Pujol i Fran Bea, els golejadors escapulats avui
(FOTO: Fran Capell)

L'Europa culmina així una bona segona volta i posa punt i final a la lliga en la dotzena plaça amb 47 punts, 7 per sobre del descens directe, 5 més que les places de descens no compensat, i 17 per sota del play-off d'ascens. La lliga acaba amb l'Olot campió, i aspirant a pujar a Segona B en una sola ronda, amb opció de repesca. L'acompanyaran en el play-off, però havent de superar 3 rondes sí o sí, Peralada, Terrassa i Vilafranca, per aquest ordre. El sorteig del play-off es fa aquest dilluns a Madrid (a partir de les 17h, sorteig de Segona B per pujar a Segona; i sobre les 17:30h, sorteig de Tercera per pujar a Segona B). A la zona baixa, Sabadell B, Júpiter i Manlleu baixen a Primera Catalana, i 3 equips més hauran d'esperar possibles ascensos per salvar la categoria: si un equip català puja a Segona B, el Castelldefels continuaria a Tercera. Si en pugen dos, també se salvaria La Jonquera. I qui ho té més difícil és la Montañesa, que necessitaria tres ascensos per assolir la permanència.


FONT: BTV Esports

FONT: FCF.cat


Zona Mixta:

I aquestes eren les valoracions del tècnics Joan Esteva i Ignasi Senabre en la roda de premsa posterior al partit, recollides per l'Àngel Garreta per al web oficial de l'Europa:


FONT: CEEuropa.cat


Així ho han vist:

-Web oficial CE Europa
-Web oficial Sabadell

-Galeria imatges (Fran Capell)

-Tercera.cat
-Futbolcatalunya
-El Travesser
-L'Esportiu

-L'Independent de Gràcia
-Ràdio Sabadell


Resultats 38ª jornada:

FONT: FCF.cat

FONT: BTV Esports

FONT: BTV Esports

FONT: BTV Esports

FONT: Youtube Cerdanyola FC


divendres, 12 de maig del 2017

Prèvia Europa - Sabadell B; guanyar o guanyar

L'Europa afronta diumenge a les 12h al Nou Sardenya el partit més important dels últims anys, final de Copa de Catalunya inclosa. Com a mínim, si parlem de la transcendència que podria comportar en el futur immediat del club. L'equip de la Vila de Gràcia rep el Sabadell B en l'última jornada de lliga, i amb la feina per fer, encara sense confirmar la permanència a Tercera. La tindria confirmada ja de no ser per la situació dels equips catalans de Segona B, però com que 3 conjunts de casa nostra baixaran o estaran implicats en el play-off de permanència, a dia d'avui baixarien els 6 últims classificats de Tercera. O el que és el mateix, des del quinzè classificat en avall. L'Europa ocupa ara mateix la catorzena plaça amb 2 punts de marge respecte a l'únic equip que el pot avançar a la classificació (una Montañesa que visita el camp del Castelldefels, que també es juga la permanència); així, l'equip de Joan Esteva està obligat a guanyar el seu rival (un Sabadell B que ja ha perdut la categoria), ja que un empat o una derrota el podrien condemnar a la quinzena posició. I si posteriorment no es produeix un hipotètic ascens d'algun dels equips de Tercera que jugaran el play-off, ser quinzè equivaldria a baixar a Primera Catalana. Per tant, màxima tensió i prohibit fer el burro. Diumenge només val guanyar...

FONT: 'Vamos, escapulados!'

Normativa vigent per resoldre triples o quàdruples empats
(FONT: RFEF)

Davant la transcendència d'aquest partit (i més després d'escoltar aquesta setmana el president Víctor Martínez i el directiu Eduard Garreta explicant la delicada situació econòmica que s'han trobat al club), jugadors i tècnics saben perfectament que diumenge el camí del triomf és claríssim: demostrar al rival, des del minut 0 i fins el xiulet final, que s'estan jugant moltíssim. Intensitat, garra, fe, paciència, treball i solidaritat són inexcusables, i també serà necessari l'alè incansable d'una grada que ha de bullir animant l'equip. Hi ha raons per ser optimista: depens de tu mateix, jugues a casa, el rival no s'hi juga res, i tu no has de sentir pressió perquè fins i tot perdent et podries salvar diumenge si la Monta no guanya als Canyars (i fins tot si guanya, et quedaria la bala de l'ascens d'un dels quatre catalans que jugaran el play-off per pujar a Segona B). Però per evitar mals de cap, l'objectiu ha de ser guanyar sí o sí. Caldrà acabar amb la ratxa de 367 minuts sense marcar, i 293 sense fer-ho a casa. S'hauran d'allargar els 306 minuts sense encaixar, i els 760 sense rebre un gol de jugada. Reptes i motivacions de sobra per complir l'objectiu de mínims, després d'una temporada molt dolenta que tots volem que acabi ja. I que ho faci amb bon regust de boca...

Equip i afició han de ser una pinya per construir un triomf vital per al futur del club
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

De cara a aquest partit, Joan Esteva continua amb les baixes habituals dels lesionats Joel CochRojasIgnasi VaronaÈric Reverter i Xavi Civil.


EL RIVAL

El Sabadell B, en el partit de la primera volta contra l'Europa
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

Com li passa a molts filials, el Sabadell B és el típic cas d'equip amb jugadors de gran talent i que juguen molt bé al futbol, però que acaben pagant la joventut, directa o indirectament. Tothom coincideix a dir que el filial arlequinat és un dels que ha proposat un futbol més atractiu aquesta temporada, però el futbol ha estat cruel amb els nois que entrena Ignasi Senabre. Ara fa dues jornades van perdre la categoria al camp del Júpiter per culpa d'un penal inexistent en l'última jugada del partit. I la incògnita de diumenge és saber com sortiran al camp els joves jugadors arlequinats: destensionats per no jugar-se res? O amb la tranquil·litat que et dóna no tenir res a perdre i saber que el Nou Sardenya és un gran aparador per lluir-te i buscar-te nòvies futbolístiques per a la pròxima temporada? Per si de cas, compte amb la qualitat, velocitat i desequilibri de jugadors com Ñito, Montero, Aliaga...

De cara a aquest partit, Ignasi Senabre (que no pot seure a la banqueta, per la sanció de 8 partits que li va caure a La Verneda) té les baixes dels lesionats Raigón, Sarmiento i Diego. A més, caldrà esperar a la convocatòria del primer equip per veure si algun jugador del filial puja a reforçar el Sabadell.

Tècnic, fitxatges, baixes i jugadors que es mantenen al Sabadell B
(FONT: Futbolcatalunya.com)

Si voleu saber una mica més de com juga el Sabadell B, podeu mirar el seu últim partit com a visitant, ara fa dues setmanes al camp del Júpiter:

FONT: BTV Esports


PRECEDENTS:

Faltaria afegir el 0-0 del partit de la primera volta
(FONT: Futbolme.com)

Segons el CD oficial d'Història i Estadística del club, Europa i Sabadell B s'han enfrontat només 5 vegades en partit oficial, i ha estat en les 3 últimes temporades, quan el filial arlequinat ha jugat a Tercera. El balanç és d'una victòria escapulada i 4 empats, amb 3 gols de l'Europa i 2 del Sabadell B. L'únic precedent al Nou Sardenya, la temporada passada, triomf per 1-0 amb gol de Fran Bea. Ja ho signem, oi...?

En el partit de la primera volta, un dels resultats més habituals de l'Europa aquesta temporada, empat 0-0:

FONT: BTV Esports


ESTADI:
NOU SARDENYA  
C/ Camèlies 42 - Vila de Gràcia
Diumenge 14 maig, 12h.

  10 euros General.
5 euros Pensionistes.
  Gratis Socis CE Europa + 2 acompanyants; 
jugadors base; familiars; menors 14 anys.

FOTO: 'Vamos, escapulados!'

FONT: Google Maps

Temps previst per a diumenge a la Vila de Gràcia
(FONT: meteosat.com)

Davant la transcendència d'aquest partit, el club ha decidit que cada soci podrà anar acompanyat de dos aficionats de manera gratuïta. No cal retirar entrada prèvia. Simplement personar-se amb el carnet i els dos acompanyants a la porta d'accés del Nou Sardenya. La Vila de Gràcia ha d'omplir l'estadi i ajudar a aconseguir un triomf de Tercera.

FONT: penya Eskapulats


Partits jornada 38:

FONT: FCF.cat


Agenda partits CE Europa:

FONT: CEEuropa.cat



dijous, 11 de maig del 2017

Eduard Garreta: "Per sanejar l'Europa, calen entre 300.000 i 400.000 euros"

La situació econòmica que s'ha trobat la nova directiva és realment preocupant
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

Aquest dilluns a les 18h va començar 'InfoGràcia Esports', el nou programa d'actualitat esportiva a Ràdio Gràcia, amb especial atenció a l'Europa. Així, l'espai que presenta Ramon Ortiz es va estrenar amb entrevistes a l'entrenador escapulat, Joan Esteva, al capità bicentenari Alberto González, i també al directiu Eduard Garreta. Aquesta última, especialment interessant i reveladora de la preocupant situació que s'ha trobat la nova directiva en els 100 primers dies de mandat que s'ha complert aquesta setmana. Garreta va comparar la situació actual del club al que en una societat mercantil seria "una suspensió de pagaments". El directiu escapulat va explicar que el club genera menys diners dels que gasta ara mateix, i va assegurar que, en espera dels resultats definitius de l'auditoria a la que s'està sotmetent l'Europa, "per sanejar el club, calen uns 300.000 o 400.000 euros". En aquest sentit, Garreta assegura que caldrà canviar el model del primer equip, perquè una plantilla amb jugadors de fora o fitxes altes és insostenible, i caldrà establir tres nivells salarials, en funció dels perfils de futbolistes que conformin la plantilla. El directiu escapulat va assegurar que els capitans Cano i Alberto i jugadors joves com Varona han de ser els pals de paller del vestidor gracienc, i va explicar que el nou secretari tècnic, Fernando Núñez, ja treballa pensant en la pròxima temporada.

També s'ha referit als 100 primers dies de mandat en termes similars el president europeista Víctor Martínez, en aquest reportatge de BTV:

FONT: BTV Esports


JOAN ESTEVA: "ENS JUGUEM LA VIDA, I S'HA DE NOTAR DES DE LA PRIMERA PILOTA"

Joan Esteva, diumenge passat a Palamós
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

S'apropa diumenge i la finalíssima davant el Sabadell B. Probablement, el partit més important dels últims anys al Nou Sardenya, final de Copa Catalunya inclosa. I és que si en aquell cas una derrota hauria estat una decepció, diumenge vinent hi ha moltíssimes coses més en joc. El futur del club, bàsicament. Al vestidor escapulat en són conscients, i aquest és el missatge que se'n desprèn de les paraules del tècnic, Joan Esteva, i també en les del capità Alberto, en l''InfoGràcia Esports' de Ràdio Gràcia. 

Podeu escoltar les 3 entrevistes en aquest link, o directament en aquest player:

FONT: InfoGràcia Esports (Ràdio Gràcia)


DOS ACOMPANYANTS GRATIS PER SOCI PER A LA FINAL DE DIUMENGE

La grada del Nou Sardenya ha de bullir diumenge per donar ales a l'Europa
(FOTO: 'Vamos, escapulados!')

El club també sap perfectament el que hi ha en joc diumenge vinent davant el Sabadell B, i és plenament conscient que el cop de la mala situació económica s'incrementaria encara més amb un hipotètic descens. És per això que després de la reunió de la junta del passat dilluns, l'Europa va decidir que cada soci pugui entrar de manera gratuïta amb 2 acompanyants en el partit de diumenge a les 12h al Nou Sardenya. No caldrà recollir entrades prèviament, sino que n'hi haurà prou amb presentar-se a la porta d'accés a l'estadi amb el carnet de soci i els dos acompanyants.


L'EUROPA JUGARÀ EL TORNEIG DELS HISTÒRICS 2017

L'Europa, en el Torneig dels Històrics de l'any passat
(FOTO: 'Vamos, escapulados!')

L'Europa ha anunciat en el seu web oficial que participarà, un any més, en el tradicional Torneig dels Històrics del futbol català, que se celebra al mes d'agost al Municiapl del Guinardó. L'equip, campió en l'edició de l'any 2010, confirma així la primera data de la pretemporada 2017-2018. Serà la 21ª vegada en què l'Europa participarà en el prestigiós torneig que organitza cada any el Martinenc.


UMBRO VESTIRÀ L'EUROPA PER 4 TEMPORADES

Imatge de l'acte de signatura entre l'Europa i Umbro
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

L'Europa ha tancat un acord per 4 temporades amb la prestigiosa marca de roba esportiva Umbro, que serà l'encarregada de vestir als equips del club gracienc, coincidint amb el temps de mandat de la nova junta directiva. No serà la primera vegada que Europa i Umbro van de la mà, ja que la marca anglesa ja havia vestit l'equip escapulat a principis d'aquest segle XXI. L'Europa s'uneix així a altres equips que també vesteixen aquesta marca, com l'Everton o el West Ham anglesos, el PSV Eindhoven holandès, o la selecció de la república irlandesa. 


dimecres, 10 de maig del 2017

Europadístiques (Jornada 37)

FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat

FONT: CEEuropa.cat

FONT: 'Vamos, escapulados!'


FONT: 'Vamos, escapulados!'

L'Europa ha sumat tants punts a fora com a casa (22); sisè millor visitant... i segon pitjor local
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)


FONT: 'Vamos, escapulados!'

                                *En vermell, targeta que comporta sanció al pròxim partit

L'equip acumula 37 partits de lliga sense marcar de falta; aquesta temporada, cap ni una
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

FONT: 'Vamos, escapulados!'


FONT: 'Vamos, escapulados!'

El de Palamós ja és el vuitè empat 0-0 de l'Europa en aquesta lliga
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

FONT: 'Vamos, escapulados!'

FONT: 'Vamos, escapulados!'

FONT: 'Vamos, escapulados!'

L'Europa suma 760 minuts sense rebre un gol de jugada; és el quart equip menys golejat
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)


FONT: 'Vamos, escapulados!'

FONT: 'Vamos, escapulados!'


L'Europa s'ha quedat sense marcar en 19 de 37 jornades; 5 jornades ja de l'últim gol i triomf
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

*L'Europa acumula 760 minuts clavats sense encaixar un gol de jugada a la lliga. Des del gol de Pau Senent al minut 50 a Vilassar, l'equip ha deixat porteria a zero davant Figueres, Pobla, Cerdanyola, Montañesa, St. Andreu, Granollers i Palamós, i només el Terrassa amb 2 gols de falta ha estat capaç de foradar la porteria escapulada en les últimes 8 jornades.

*Ara mateix són 306 minuts consecutius sense encaixar els que acumula l'equip.

*De fet, l'Europa ha deixat la porteria a zero en 14 dels 37 partits de lliga (38%).

*La millor ratxa sense encaixar aquesta temporada és de 446 minuts. Abans de l'autogol de Cano a La Jonquera, l'Europa havia estat gairebé 5 partits consecutius amb porteria a zero: Sant Andreu (0-0), Granollers (0-1), Palamós (1-0), Sabadell (0-0), i 86 minuts del partit a La Jonquera.

*L'Europa tancarà la lliga amb una ratxa de 400 minuts clavats sense encaixar un gol com a visitant. Des del gol rebut per Pau Senent a Vilassar, ha deixat porteria a zero a la Pobla de Mafumet, Nou Barris, Narcís Sala i Palamós.

*Amb tot, l'Europa és ara la quarta millor defensa de tota la lliga, amb 32 gols encaixats en 37 jornades. Només el superen Peralada i Terrassa (26), i La Jonquera (29).

*Per contra, l'equip s'ha quedat sense marcar en 19 dels 37 partits de lliga disputats fins ara.

*L'Europa ja acumula 367 minuts sense marcar. L'últim gol va ser el de Xavi Civil al minut 83 del partit al camp de la Montañesa.

*De fet, el gol de Civil a Nou Barris és l'únic de l'Europa en els últims 520 minuts com a visitant. L'anterior gol lluny del Nou Sardenya havia estat el que es va fer Rafa Murillo en pròpia porteria al minut 20 del partit al camp del Júpiter, el passat 19 de febrer.

*L'equip ha sumat més punts en aquesta segona volta (25), que en tota la primera (19).

*L'Europa ja ha perdut més del doble de partits (13) que en tota la lliga passada (6). No en perdia tants des de la temporada 2011-12 (16 derrotes).

*A l'Europa li van assenyalar un penal a favor al Nou Sardenya 505 dies després (16 mesos i 18 dies): l'anterior pena màxima assenyalada favorable als escapulats a casa va ser l'1 de novembre de 2015, contra el Vilafranca. Poves va fallar aquell penal. Entre aquest i el que li van assenyalar a Reverter van passar 28 partits de local sense penals a favor.

*Feia 678 dies que l'Europa no marcava de penal al Nou Sardenya: abans de la diana de Reverter contra el Figueres, l'anterior gol a casa des del punt de penal l'havia fet Camacho el 3 de maig de 2015, en un 3-0 contra el Manlleu que va certificar el tercer dels 4 play-off seguits de l'Europa.

*Abans del penal marcat per Reverter contra el Figueres, van passar 357 dies sense que a l'Europa li xiulessin un penal a favor en un partit de lliga, a casa i a fora. L'anterior abans del marcat per Civil a Vilafranca havia estat el 31 de gener de 2016, a Peralada (l'havia transformat Abel Rita).

L'equip ha deixat la porteria a zero en 14 ocasions
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

*L'Europa no havia encaixat mai un 0-5 a Tercera divisió. L'últim cop que havia rebut 5 gols a casa va ser en la primera jornada de la temporada 2007-2008, davant l'Igualada (3-5).

*Davant l'Olot, l'Europa va encaixar un gol al Nou Sardenya 351 minuts després. És la millor marca imbatut en tota la temporada a casa. Abans del primer gol de Marc Mas (Olot), l'anterior diana rebuda a casa havia estat la de Montoro (Montañesa), el 13 de novembre de 2016. Van passar 77 dies.

*Feia 14 mesos de l'últim triomf per 3-0. Va ser contra el Morell, el 24 de gener de 2016, amb gols de PadillaAbel Rita i Fran Bea.

*El partit contra el Castelldefels va ser el primer en què l'Europa va marcar dos gols al Nou Sardenya en aquesta lliga. En feia 14 de l'últim partit oficial amb més d'un gol com a local: l'anterior ocasió havia estat en el partit de play-off 2016 contra el San Fernando (2-3). En partit no oficial, havia estat al mes d'agost, en el Vila de Gràcia (2-0 davant el Cornellà).

*L'Europa només ha marcat 11 gols en 18 partits com a local en aquesta lliga.

*L'Europa ha marcat més gols a fora de casa (13) que al Nou Sardenya (11).

*L'equip només ha pogut aixecar 3 dels 16 resultats en contra que ha patit aquesta temporada: va igualar un gol en contra davant Ascó i Santfe a la primera volta, i va aconseguir remuntar un 0-1 al camp del Castelldefels fins a l'1-2 final. Ja fa més d'una volta de l'última remuntada.

*A casa, sempre ha caigut derrotat quan ha començat perdent (0-1 contra Vilafranca, Vilassar, Montañesa i Santfeliuenc, 0-5 davant l'Olot i 0-2 contra el Terrassa).

*L'Europa només ha estat 550 minuts per davant en el marcador dels 3.330 acumulats fins ara a la lliga (79' contra la Pobla, 30' a Castelldefels, 22' davant el Júpiter, 41' amb el Manlleu, 15' davant el Palamós, a Granollers el gol va ser al minut 90, 29' per davant contra el Peralada, 71' a Vilafranca, 11' a Manlleu, 52' davant l'Ascó, 88' al camp del Júpiter, 59' contra el Castelldefels, 46' davant el Figueres i 7' al camp de la Monta). Això és només un 16% del total de minuts jugats a la lliga.

Joel Marín tancarà la lliga com l'escapulat amb més minuts disputats
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

*L'Europa va estar 401 minuts sense marcar (entre les jornades 13 i 17). Van ser els que van passar entre el gol que va fer Javi Navarro a Cerdanyola en el minut 49 d'aquell partit, i el de Civil a Granollers al minut 90. Entre mig, 3 partits consecutius sense marcar, davant Montañesa, Terrassa i Sant Andreu.

*El gol de Xavi Civil al Palamós va trencar amb la pitjor ratxa sense marcar a casa aquesta temporada: i és que havien passat 334 minuts des de l'anterior gol de l'Europa al Nou Sardenya (el que va fer Alberto a la Pobla).

*Quan Xavi Civil marca, l'Europa guanya: el pitxitxi escapulat en va fer els 2 del triomf a Castelldefels (1-2), el de Granollers (0-1), el del Palamós (1-0), 1 dels 2 a Vilafranca, 1 dels 2 a La Verneda, 1 dels 2 contra el Castelldefels a casa, i el del triomf a Nou Barris. Total: 8 gols, 21 punts. Curiosament, n'ha marcat 6 a fora i només 2 a casa.

*Amb 24 gols marcats, l'equip és el segon pitjor golejador del campionat. Només La Jonquera ha marcat menys gols (18).

*Davant el Palamós, el capità Àlex Cano va sumar el seu partit 264 de lliga o play-off amb la samarreta de l'Europa (Top-4 de la història del club). Es troba a 45 del Top-3, que marca Pep Rovira (309 partits).

*Davant el Palamós, un altre dels capitans, Alberto, va arribar als 200 partits. Se situa així en el Top-7 del rànquing històric del club pel que fa a partits jugats, igualant Ramon Rovira i superant Surrallès (199 partits). Ara es troba a 35 partits del Top-6, que marca un altre ex-capità, Àlex Delmàs.

Alberto ja és bicentenari escapulat i se situa en el Top-7 històric del club!
(FOTO: Àngel Garreta / CEEuropa.cat)

*L'Europa ha fet la pitjor primera volta de lliga dels últims 24 anys, acabant en la setzena plaça amb 19 punts: des de la temporada 1992-1993 no es completava una primera meitat del campionat amb tants pocs punts ni una posició tan baixa. Aquella temporada, l'Europa era cuer amb 11 punts en la jornada 19, amb un balanç de 2 triomfs, 7 empats i 10 derrotes, amb 17 gols a favor i 34 en contra.

*Els 11 gols marcats en 19 partits suposen la pitjor marca golejadora de l'Europa en tota una volta en 53 anys a Tercera (aquesta va ser la xifra que va fer també l'equip la temporada 1954-55 a la fase d'ascens, però aquesta només durava 9 partits). Des que la lliga la formen 20 equips (i per tant cada volta dura 19 jornades), el pitjor registre anotador en una primera volta havien estat els 16 gols de la campanya '91-'92; i en una segona volta, els 15 gols marcats les temporades 1973-1974 i 2003-2004.

*Javi Navarro va marcar a Cerdanyola el gol 3.100 de l'Europa a Tercera. Aquesta és la llista de gols 'rodons' de l'equip escapulat en aquesta categoria, a partir de les dades de l'Agustí Tenllado publicades en el seu dia al web oficial del club:

FONT: CEEuropa.cat

*L'Europa ha deixat escapar 32 dels 54 punts disputats al Nou Sardenya. És el segon pitjor local de la lliga (22 punts), només millor que el Sabadell B (13).

*L'Europa ja suma 13 derrotes en 37 jornades de lliga; ja són 7 desfetes més que en tota la lliga anterior (6).

*L'Europa va guanyar per primera vegada en lliga a la Bombonera de Nou Barris. L'última (i única) victòria al camp de la Montañesa havia estat el 12 d'octubre de 1989, en un partit de la llavors anomenada Copa Generalitat (1-5).

*L'Europa no ha pogut guanyar mai el Santfeliuenc a Tercera al Nou Sardenya. Són 4 partits, amb 3 empats i 1 derrota.

*El Cerdanyola es referma com a bèstia negra de l'Europa, ja que l'ha derrotat en 5 dels 8 partits oficials que han disputat (tots en lliga, i en les 4 darreres campanyes). El de diumenge és el primer punt que aconsegueix l'Europa contra l'equip vallesà en 4 enfrontaments al Nou Sardenya.

*L'Europa va trencar amb la imbatibilitat del Castelldefels a casa, 1 any menys 3 dies després de l'última desfeta marinera als Canyars (15 octubre 2015, 1-2 amb el Balaguer)

*Feia 24 anys que l'Europa no es quedava sense guanyar cap dels 8 primers partits de lliga. El darrer cop que això va passar va ser la temporada 1992-1993, quan l'equip escapulat va sumar només 1 punts de 24 possibles: empat a casa contra el Terrassa (0-0), derrotes consecutives davant vilobí (4-2), Reus (2-3), Roda de Barà (2-1), Manresa (2-0), Igualada (0-1) i Balaguer (2-1), i empat amb el Palafrugell (1-1). De fet, la mala ratxa va durar les 10 primeres jornades, amb dues derrotes més: Barça C (10-2) i Júpiter (1-2).

La pitjor ratxa de l'últim quart de segle: l'Europa no va guanyar fins a l'onzena jornada
(FONT: resultadosfutbol.com)

*Segons explica el web oficial del club, el d'aquesta segona temporada ha estat el segon pitjor inici de temporada de la història en quant a jornades que ha trigat en arribar la primera victòria.

*Feia 3 anys que l'Europa no empalmava 3 derrotes consecutives: va ser en les jornades 5, 6 i 7 de la temporada 2013-2014, quan va caure davant Montañesa (1-0), Cerdanyola (1-3) i Manlleu (1-0).

*L'Europa va estar 405 minuts sense anar per davant en el marcador en l'inici de lliga, fins al minut 45' de la 5ª jornada.

*Amb el debut de Sergi Aguilar davant el Júpiter, l'Europa ja ha utilitzat 28 jugadors en lliga.

*A més, Aguilar és el quart porter que defensa la porteria de l'Europa en aquesta lliga, a només un de la màxima marca històrica (5 porters la temporada 2006-2007).

FONT: CEEuropa.cat

*A Peralada va acabar una ratxa de 9 mesos invictes a domicili (des del 22 de novembre, quan l'Europa havia caigut 2-0 a Manlleu. Des de llavors, el balanç era de 7 triomfs i 5 empats en 12 partits a fora de lliga i play-off. El web oficial de l'Europa explica que no s'ha pogut superar, doncs, la millor ratxa històrica sense perdre a domicili, que queda igualada amb 12 partits.

FONT: CEEuropa.cat

*Segons explica el web oficial de l'Europa, ja fa 44 anys que l'Europa no aconsegueix guanyar els dos partits a un equip que s'estrenava a Tercera divisió.

*L'Europa acumula 11 visites consecutives guanyant a Vilafranca. Ja fa 32 anys de la darrera derrota al municipal penedesenc; des de la temporada '85-'86.